Kredita rekryterar Country Manager till Finland: "Jag vill hjälpa entreprenörer"

Senaste uppdatering: 10 juni 2024

Krea lanserades i Finland under hösten 2022 under namnet Kredita. Nu är företaget glada att tillkännage rekryteringen av entreprenören Anu Petäjä som Country Manager i Finland: "Jag vill hjälpa entreprenörer att förverkliga sina idéer"

I oktober 2022 lanserades Kreditas plattform i Finland. För att nå Kreditas fulla potential på den finska marknaden har Anu Petäjä rekryterats som Country Manager i Finland med start den första mars. Några av Anus huvuduppgifter blir att skala upp den kommersiella verksamheten, teckna nya partnerskap och att bygga upp organisationen i Finland.

Små företag med färre än 50 anställda utgör mer än 40 % av den finska arbetskraften, men de försummas ofta av såväl politiska beslutsfattare som storbanker. Det är svårt för små företag att få finansiering även om deras idé är bra.

Jag vill hjälpa entreprenörer att förverkliga sina idéer. De flesta entreprenörer är fantastiska i sin kärnverksamhet, men de har ingen erfarenhet eller utbildning inom finansiering. Vi ger dem gärna råd om olika finansieringslösningar och hjälper dem att få kapital med bästa möjliga villkor.

Anu Petäjä, VD Kredita OY

anu-petaja

Anu Petäjä har lång erfarenhet och kunskap inom både att bygga företag och om kommersiella strategier. Hon kommer från en familj av entreprenörer och grundade tidigare digitala yogaföretaget Yogaia.com tillsammans med sin man.

Hennes professionella karriär började på McKinsey & Company som konsult. Därefter följde olika kommersiella och ledande roller på bland annat SEK, TBWA, Hoplop och Lempi. Senast var Anu Chief Marketing Officer på Auntie, en B2B-plattform för mental hälsa.

Jag är mycket glad över att ha rekryterat Anu Petäjä till rollen som Country Manager för Finland. Hennes långa erfarenhet och breda kunskap gällande att bygga företag och varumärkesstrategier är en stor tillgång för teamet. Det, tillsammans med hennes erfarenhet av ledarskap, kommer att vara viktiga tillgångar i Kreditas tillväxtresa för att bli marknadsledare i Finland.

Fredrik Lundahl, grundare och VD för Krea.

Om oss Fredrik L

» Mer om: Kredita