Krea Recap - andra delen av 2023

Senaste uppdatering: 6 februari 2024

Tiden går fort när du har roligt - år 2023 är bakom oss. Låt oss se tillbaka på de senaste 6 månaderna av året som gick!

Recap 2023 kollegor

Vi hade förmånen att välkomna fem nya medarbetare till Krea, med kompetens som sträcker sig från performance marketing och customer success till mjukvaruutveckling. Det är alltid spännande när teamet växer och vi fortsätter att bygga på tillväxten i teamet den kommande tiden för att utveckla företaget.

Recap 2023 representation

Under hösten deltog vi på Mässan Ekonomi & Företag. Det var väldigt inspirerande att möta olika företagsägare och diskutera hur Krea kan hjälpa dem utifrån bolagets specifika situation. Vår CCO Carsten Leth fick även representera Krea under ett webinar som vår samarbetspartner Zwapgrid höll i. Här diskuterades hur lånemarknaden för små och medelstora företag såg under hösten. Vi fick även chansen att dela våra insikter på ämnet på ett evenemang för delegater från organisationen Union for the Mediterranean.

Recap 2023 media

Under hösten 2023 blev vi utsedda till en av Breakits Rising stars 2023 - vilket vi är otroligt stolta över. I och med det ses vi som en het uppstickande stjärna inom fintech. Vi har även gästat två podcasts och fått chansen att dela med oss insikter kring finansiering för små och medelstora företag. Vi har även delat med oss av Kreas resa hittills och vad som väntar framöver.

Recap 2023 produktutveckling

Att ständigt utveckla vår produkt och vårt erbjudande mot företag är alltid huvudfokus. Under hösten har vi kunnat släppa två förbättringar på vår plattform. Låneindikatorn är nu ännu träffsäkrare och tar hänsyn till exempelvis ränteläge och bransch.

Vi har även utvecklat ansökningsprocessen där alla företag som ansöker får automatiserade förslag på hur de kan förbättra sin ansökan utifrån ett attraktionsvärde som räknas ut.

Recap 2023 finansieringsrapport

Under november 2023 släppte Krea sin finansieringsrapport “Svårare att få tillgång till extern kredit”. Rapporten är den första upplagan och kommer släppas varje halvår framöver. Denna gång låg fokus på den låga beviljandegrad på ansökningar som råder bland både kreditvärdiga och icke kreditvärdiga bolag på Kreas plattform.

Recap 2023 teamevents

Framgång uppnås inte isolerat; det kräver ett sammanhållet och samarbetande team. Genom att ge kollegor möjligheter att interagera i informella miljöer främjar vi en miljö av tillit, respekt och stöd. Dessa kopplingar leder till starkare lagarbete, ökad kreativitet och ökad produktivitet. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig värderade, bemyndigade och inspirerade att uppnå sitt bästa. Under det andra halvåret 2023 hade vi aktiviteter som Escape Room, AW, middagar och mycket mer.

Det grafiska materialet är skapat av Klingit.

Påbörja ansökan
Ansökan är inte bindande